WIADOMOŚCI

Garść statystyk po pierwszych testach F1
Garść statystyk po pierwszych testach F1
Firma Pirelli po pierwszej turze przedsezonowych testów jest zadowolona z tego jak spisują się na torze jej nowe opony, chociaż przyznaje, że ciężko jest jeszcze wyciągać konkretne wnioski.
baner_rbr_v3.jpg
„Nie da się wyciągnąć wielu wniosków z pierwszej sesji testowej w sezonie, bo zespoły sprawdzają różne rzeczy i różne specyfikacje samochodów” tłumaczył Paul Hembery z Pirelli. „Z zewnątrz utrudnia to dość poważnie interpretację charakterystyki każdego rodzaju ogumienia. My jednak dysponujemy danymi z wewnątrz i jak dotąd wszystko wskazuje na to, że ogólne osiągi opon pozostają w zgodzie z naszymi oczekiwaniami – zarówno podczas długich, jak i krótkich przejazdów.”

Włoski producent przygotował na sezon 2016 nową, ultra-miękką mieszankę opon, która mimo niezbyt sprzyjającej charakterystyki toru Catalunya została wykorzystana przez niektórych kierowców do ustanowienia najlepszych czasów.

„Dla nas najważniejszą wiadomością był debiut ultra-miękkiej mieszanki P Zero „fioletowej”, na której uzyskano najlepszy czas okrążenia całych testów. Lepsze osiągi oznaczają, że nasz cel został osiągnięty, chociaż Barcelona nie jest typem toru, do którego ta mieszanka szczególnie pasuje.”

Poniżej prezentujemy statystyki po pierwszych czterech dniach testów przed sezonem 2016.

Skumulowane najszybsze okrążenia
L.p.KierowcaZespółOponaCzasDzień
1.VettelFerrariUltra-miękka1:22.810#2
2.HulkenbergForce IndiaSuper-miękka1:23.110#3
3.RaikkonenFerrariUltra-miękka1:23.477#4
4.RicciardoRed BullUltra-miękka1:23.525#2
5.PerezForce IndiaUltra-miękka1:23.650#2
6.KwiatRed BullUltra-miękka1:24.293#4
7.CelisForce IndiaMiękka1:24.840#4
8.RosbergMercedesśrednia1:24.867#2
9.EricssonSauberMiękka1:25.237#2
10.MagnussenRenaultMiękka1:25.263#4
11.SainzToro RossoŚrednia1:25.393#4
12.HamiltonMercedesŚrednia1:25.409#1
13.GutierrezHaasMiękka1:25.524#2
14.Bottas WilliamsMiękka1:25.648#2
15.GrosjeanHaasMiękka1:25.874#3
16.WehrleinManorMiękka1:25.925#2
17.NasrSauberMiękka1:26.053#4
18.AlonsoMcLarenMiękka1:26.082#2
19.Palmer RenaultMiękka1:26.189#2
20.MassaWilliamsMiękka1:26.483#4
21.VerstappenToro RossoŚrednia1:26.539#2
22.ButtonMcLarenMiękka1:26.735#1
23.Haryanto ManorMiękka1:28.249#3


Najszybsze okrążenia na poszczególnych mieszankach
OponaKierowcaZespółCzasDzień
Ultra-miękkaVettelFerrari1:22.810#2
Super-miękkaHulkenbergForce India1:23.110#3
MiękkaVettelFerrari1:23.741#2
ŚredniaRosbergMercedes1:24.867#2
TwardaMassaWilliams1:28.214#3


Najdłuższe przejazdy na poszczególnych mieszankach
OponaKierowcaZespółOkrążeniaDzień
Ultra-miękkaVettelFerrari7#2
Super-miękkaVettelFerrari8#2
MiękkaBotasWilliams17#2
ŚredniaMagnussenRenault30#4
TwardaBottasWilliams26#2

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

11 KOMENTARZY
avatar
KowalAMG

25.02.2016 22:46

0

Dziekujemy za tabelke Panie Kempa ;) teraz widac kto jest szybki na ultra oponie a kto ma jakie tempo na sredniej oponie ;) teraz przy bolidach sredniej mieszanki zmieniając specyfikacje na miszanke ultra i oproznic bak powinno dawac wynik na poziomie Ferrari :) ale pytanie zasadnicze , jakie zuzycie opon maja zespoly ktore mialy mieszanke ultra po zalozeniu sredniej i napelnieniu baku :) maslo maslane X) moze byc tak ,ze Ferrari bedzie najszybsze w qualach a Merc moze nadrabic w wyscigu tempem .. ?? @#$ .


avatar
R8m@in

25.02.2016 22:52

0

15. Perez Grosjean Miękka 1:25.874 #3 coś poszło źle


avatar
KF1Maciej

25.02.2016 23:01

0

W tabeli czasowej nie widzę Fernando Alonso. A z tego co pamiętam w drugim dniu testów przejechał ponad 100 okrążeń.


avatar
Antie

26.02.2016 00:09

0

kierowca Perez, zespół Grosjean? WTF?!


avatar
karolck93

26.02.2016 02:51

0

Mogę wiedzieć dlaczego nie ma czasu niektórych kierowców, chociażby Alonso czy Grosjeana? Poza tym podany czas Buttona z drugiego dnia, to czas ustanowiony przez Alonso tego dnia, Button pierwszego dnia był ok. pół sekundy wolniejszy, a jeszcze bardziej w środę. Kolejny błąd, to Perez jeżdżący w bolidzie Grosjean. Czy to znaczy, że wskoczył mu na plecy? Czas podany przy tej kombinacji należy do Francuza z trzeciego dnia testów. Coś się musiało posypać bądź zmęczenie dało się we znaki :)


avatar
Michi25

26.02.2016 08:04

0

A ja sobie zrobiłem taką małą "analizę z przymrużeniem oka" i wychodzi, że Mercedes jest mocny. Na przykładzie Force India widać (fajnie, że są czasy dla dwóch różnych mieszanek), że różnica pomiędzy miękką a Ultra miękką mieszanką (Celis vs. Perez - specjalnie gorszy czas niż Hulka) to ok. 1,2 sekundy. Zakładając, że podobna różnica jest pomiędzy miękką a średnią to Mercedes na miękkiej jest w stanie pojechać 1:23.6, a na Utlra ok. 1:22.4.


avatar
przesio

26.02.2016 12:20

0

Czasy sa tutaj mało ważne , bo gdyby miały być kwale to pewnie i ferrari i merc na ultra miekkiej zeszli by ponizej 1.22. Zespoły tylko przyblizeniowo chcieli sprawdzić czasy okrążeń . Nikt tutaj się nie spinał na czasówkę , bo testy mają testować różne ustawienia i elementy a nie bić rekordy czasowe, bo od tego jest q3.


avatar
Szynnal

26.02.2016 13:16

0

Hulkenberg wykręcił dwa razy taki sam czas? wynika to z dwóch pierwszych tabelek, w których mieszanki się różnią, chodzi mi o czas 1:23.110


avatar
KTD

26.02.2016 22:49

0

Ech będzie replay z 2015. Merc poza konkurencją. Drugie Ferrari. O podium będzie się biło FIndia z Williamsem - wg mnie wygra FIndia. Potem Red Bull i Torro Rosso. Reszta od przypadku, do przypadku, czyli jak bóg pomoże (jakikolwiek bóg). Żal mi McLarena, któremu bardzo kibicuję, ale niestety wietrzę duże problemy (z zerwaniem współpracy włącznie) w połowie sezonu. Bolid McL będzie mniej zawodny, ale niekonkurencyjny. Proszę mnie nie krytykować, a ocenić po min. połowie sezonu. Niech sezon szybko nadchodzi :-)


avatar
bagat

27.02.2016 20:13

0

@8 to było na ultra. Kempa trza poprawić drugą tabelę.


avatar
Michi25

01.03.2016 13:13

0

Merc mnie dzis zaskakuje :-) Liczylem ze na miękkiej zrobią w okolicach 1:23.6 a tu proszę 1:23.022. Aczkolwiek czas Ferrari na sredniej 1:24.836 prawie taki sam jak Merca :-)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu